V
I
E
W
A
R
T
I
C
L
E
S

پارکت لمینت و تاریخچه آن

  • آنچه در این مقاله خواهید خواند

    کفپوش پارکت لمینت از محبوبیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از مالکان منازل و اماکن دیگر، این نوع کفپوش را به دلیل تنوع طرح و رنگ، نگهداری آسان و دوام آن انتخاب می کنند. پارکت لمینت شباهت بسیار زیادی با کفپوش پارکت چوبی دارد، به خصوص از نظر ظاهر: برای افراد تقریباً غیرممکن است که در نگاه اول، کفپوش لمینت باکیفیت و درجه یک (با طرح چوب) را از کفپوش پارکت چوبی تشخیص دهند.


    تاریخچه کفپوش پارکت لمینت

    کفپوش لمینت در سال 1977 توسط شرکت سوئدی پرستورپ (Perstorp) برای اولین بار ساخته شد و با نام تجاری پرگو (Pergo) به فروش رسید. این شرکت از سال 1923 در زمینه ساخت کفپوش فعال بوده است. شرکت پرستورپ محصول خود را ابتدا در سال 1984 در اروپا و 10 سال بعد، یعنی در سال 1994 در ایالات متحده عرضه کرد. در حال حاضر پرگو از جمله معروف‌ترین تولید کنندگان کفپوش لمینت است، اما تنها برند موفق و صاحب‌نام نیست.


    ویژگی‌های کفپوش پارکت لمینت

    بر خلاف باور بسیاری افراد، کفپوش پارکت لمینت به هیچ وجه از پلاستیک ساخته نشده و مانند وینیل یک "کفپوش مصنوعی" نیست. در واقع کفپوش پارکت لمینت از مواد 100% طبیعی یعنی چوب، کاغذ (دکور) و رزین ساخته شده است. این باعث می‌شود که کفپوش پارکت لمینت مانند کفپوش پارکت چوبی، کفپوشی طبیعی و پایدار باشد.

    کفپوش پارکت لمینت در طرح های گوناگون، از جمله طرح چوب در دسترس است. گزینه‌ها بی‌شمار هستند و تولید کنندگان همیشه دامنه محصولات خود را مطابق با آخرین ترندها به روز می کنند. این کفپوش‌های دکوری اغلب با ظاهری شبیه به چوب ساخته می‌شوند، اما طرح‌های دیگری نیز در دسترس هستند، از جمله سنگ یا کاشی.


    کفپوشهای پارکت لمینت که امروزه ساخته می‌شوند به لحاظ کیفیت هیچ شباهتی با پارکت لمینتی که در دهه 1990 در بازار وجود داشت، ندارند – نه از نظر ظاهر و نه از نظر ویژگی های فنی. پارکت لمینت مانند کفپوش های پارکت چوبی، از چند لایه ساخته می شود. در وسط (لایه مغزی) تخته فیبر با چگالی بالا قرار دارد. لایه زیرین از یک لایه محافظ تثبیت کننده تشکیل شده و لایه بالایی یا روکش، از کاغذ تزئینی (که با رزین ملامین ادغام شده) ساخته شده است. این رزین باعث می‌شود که کفپوش پارکت لمینت بسیار بادوام باشد، و همچنین نگهداری از آن را بسیار آسان می کند.

    در گذشته، کفپوش پارکت لمینت سر و صدای زیادی را ایجاد می‌کرد، اما امروزه این مشکل برطرف شده است. لایه مغزی HDF تخته ها را نسبتا سنگین می کند و باعث می‌شود که این تخته‌ها به راحتی لرزش نداشته باشند. همچنین، یک بالشتک که وظیفه جذب صدا را بر عهده دارد، به طور سرهم یا جداگانه نصب می‌شود و باعث به حداقل رسیدن سر و صدا می‌شود. علاوه بر این موارد، کفپوش پارکت لمینت بر اثر خیس شدن آسیب نمی‌بیند.


    سخن آخر

    اگر به فکر استفاده از کفپوش برای محل زندگی یا کار خود هستید، ما استفاده از کفپوش پارکت لمینت با برند مرکو فلور (Merco floor) را به شما توصیه می کنیم زیرا دارای لایه محافظتی با کیفیت (overlay) که مقاومت بالای در مقابل خط و خش دارد ، سال ها دوام می آورد، زیباست و در هر اتاقی درخشان به نظر می رسد. کفپوش پارکت لمینت مرکو فلور از روکش و اورلی شات دکور آلمان و مغزی HDF استفاده می‌کند و درکلاس AC4 ساخته شده است. با استفاده از تکنولوژی برتر کشور آلمان، این کفپوش در کشور عزیزمان ایران تولید می‌شود و از کیفیت بالا و قیمتی مناسب برخوردار است. کفپوش لمینت مرکو فلور را می‌توانید در طرح‌ها و رنگهای مختلف تهیه، و در هرگونه فضایی استفاده کنید.

    نظر شما چیست؟

    خوشحال می شویم نظر شمارا نسبت به این مقاله بدانیم،برایمان بنویسید

R
E
L
A
T
E
D
P
R
O
D
U
C
T
S

مقاله مرتبط با این مقاله وجود ندارد

از من بپرس