V
I
E
W
A
R
T
I
C
L
E
S

کاغذ دیواری پتینه

  • آنچه در این مقاله خواهید خواند

    پتینه کاری از هنرهای تجسمی به شمار می رود که از آن برای کهنه کردن دیوارها در زمان های گذشته استفاده می شد. امروزه استفاده از وسایل قدیمی و کهنه طرفداران زیادی پیدا کرده است که در طراحی دکوراسیون منازل و امکان عمومی نیز دیده می شود. صنعت کاغذ دیواری از مواردی است که به دلیل داشتن طرح های مدرن و قدیمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و مزایایی و کاربردهای کاغذ دیواری پتینه می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به آلبوم کاغذ دیواری خارجی مراجعه کنید.

    کاغذ دیواری پتینه چیست؟

    در حال حاضر استفاده از کاغذ دیواری به جای رنگ کردن روی سطوح مختلف به خصوص دیوارها بسیار گسترش یافته است. در سال های اخیر کاغذ دیواری پتینه با رنگ، جنس و طرح های متنوع و جذاب به بازار وارد شده و برای محیط های مختلف و دکوراسیون منازل به کار می رود. پتینه کاری که در نتیجه ایجاد لکه هایی با استفاده از اکسیداسیون و یا سایر فرایندهای شیمیایی روی سطوح مختلفی نظیر کاغذ دیواری انجام می شود می تواند طرح های قدیمی و کهنه ای را روی کاغذ دیواری به وجود آورد. کاغذ دیواری طرح پتینه تنوع بسیار بالایی دارد و برای هر سلیقه ای مناسب است.

    انواع کاغذ دیواری طرح پتینه

    طرح پتینه دارای حالت سایه‌روشن، تیره و کم رنگ است که سطح مورد نظر را به صورت طبیعی کهنه نشان می دهد.این طرح زیبا و هنری در دکوراسیون منازل به سبک کلاسیک و روسیک طرفداران بسیاری دارد. از لحاظ رنگ انواع کاعذ دیواری پتینه شامل موارد زیر می شود؛

    پتینه طوسی یا نقره‌ای؛ از این نوع کاغذ دیواری در محیط های اداری استفاده می شود و روی روشنایی محیط تاثیر زیادی دارد.

    پتینه طلایی؛ برای استفاده روی دیوارهای سالن های آرایش، فروشگاه ها و طلافروشی این مدل کاغذ دیواری پتینه بسیار مناسب است؛ همچنین برای خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک کاربرد دارد

    پتینه سفید؛ استفاده از کاغذ دیواری پتینه سفید سادگی و رنگ روشن بیشتری به محیط می دهد و برای منازل و محیط های اداری مناسب است.

    پتینه سبز؛ استفاده از این نوع کاغذ دیواری می تواند دکوراسیون را به طرز خاصی چشم گیر جلوه دهد و برای اتاق خواب و پذیرایی کاربرد دارد.

    پتینه آبی؛ این طرح کاغذ دیواری می تواند فضای خانه را خنک تر از حد معمول نشان دهد و برای نصب در اتاق خواب مناسب بوده و سبب کاهش تپش قلب شده و فرد زودتر بخوابد.

    پتینه کرم؛ این نوع کاغذ دیواری پتینه برای نصب در اتاق پذیرایی مناسب بوده و فضای منزل را گرم و صمیمی می کند.

    ترکیبی؛ استفاده از کاغذ دیواری طرح پتینه ترکیبی که مخلوطی رنگ طوسی و طلایی یا سفید و طلایی است می تواند نمای بیشتری به اتاق پذیرایی بدهد.جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کاغذ دیواری طرح دار با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    کاغذ دیواری طرح پتینه

    از پرطرفدارترین کاغذ دیواری ها، کاغذ دیواری طرح پتینه است که می توان دیوارها را با مبلمان و دیگر وسایل منزل هماهنگ کرد. استفاده از این نوع کاغذ دیواری ها می تواند فضای خانه را به صورت دراماتیک نشان دهد. اتاق پذیرایی یا نشیمن اصلی ترین مکان در منزل برای نصب کاغذ دیواری طرح پتینه است؛ چرا که به راحتی می توان دیوارها را با فرش، لوستر، مبلمان و پرده ها ست کرد. مورد استفاده دیگر آن در اتاق خواب است که مناسب ترین رنگ دیوار کاغذی پتینه برای این مکان طوسی است که با پرده و روتختی نیز قابل ست کردن است. علاوه بر این ها می توان از کاغذ دیواری پتینه در محیط کار نیز استفاده کرد تا تمرکز افراد را افزایش داده و به آن ها حس آرامش بدهد.




    کاغذ دیواری پتینه




    مزایای کاغذ دیواری طرح پتینه

    کاغذ دیواری پتینه به سبب ویژگی های منحصربفرد می تواند مزایای بسیاری را در محیط مورد استفاده داشته باشد.

    1. طرح و رنگ متنوع؛ کاغذ دیواری طرح پتینه در رنگ ها و طرح های زیادی تولید می شود که گزینه های فراوانی را برای طیفوسیعی از سلایق پیش روی مشتری می گذارد.

    2. نصب و اجرای راحت و ساده؛ راحتی در نصب و اجرای این نوع کاغذ دیواری از دیگر مزایای آن است که بدون کثیفی و در مدت تنها چند ساعت کار نصب انجام می شود.

    3. تمیز کردن راحت؛ کاغذ دیواری طرح پتینه به دلیل داشتن طرح و رنگ قدیمی و کهنه و وجود لکه هایی روی آن؛ لکه های کثیفی را کمتر نشان می دهد. تمیز کردن این نوع کاغذ دیواری آسان است.

    4.مقاومت زیاد در برابر آب و رطوبت؛ کاغذ دیواری پتینه با وجود اینکه در مقابل آب و رطوبت مقاومت دارد ولی نمی توان از آن برای دیوار پوش حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد و نباید در محیط های مرطوب قرار گیرد.

    5.هماهنگی با دکوراسیون‌ های مختلف؛ وجود تنوع در طرح و رنگ این نوع کاغذ دیواری سبب شده بتوان آن را با سبک های مختلف دکوراسیون منازل ست کرد.

    6.قیمت مقرون به صرفه؛ کاغذ دیواری طرح پتینه قیمت کمتری نسبت به کاغذ دیواری های مدرن و کلاسیک دارد و می توان آن را با هزینه کمتری خریداری کرد. برای فروش کاغذ دیواری با همکاران ما در ارتباط باشید.

    تفاوت پتینه کاری با کاغذ دیواری پتینه چیست؟

    پتینه کاری با کاغذ دیواری طرح پتینه متفاوت است؛ در هنر پتینه کاری مثل گچ کاری و نقاشی ساختمان، دیوار توسط استادکار با مواد مخصوص و رنگ تزئین می شود این کار شبیه گچ کاری یا رنگ آمیزی منازل است. اما کاغذ دیواری پتینه به صورت آماده در بازار وجود دارد و می توان با توجه به دکوراسیون محیط مورد نظر آن را انتخاب و خریداری کرد. اجرا و نصب این کاغذ دیواری ها با استفاده از چسب انجام می شود و سرعت اجرا و نصب آن ساده و سریع است. همچنین در نصب کاغذ دیواری طرح پتینه بر خلاف پتینه کاری که بسیار وقت گیر و کثیف کاری دارد؛ کثیفی نداشته و نصب تمیزی دارد.

    قیمت کاغذ دیواری طرح پتینه

    استفاده از کاغذ دیواری پتینه می تواند حس کلاسیک به فضا بدهد و متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب شود. کاغذ دیواری پتینه برای ست کردن با انواع سبک های دکوراسیون شامل کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن، مینیمال، ابروباد، آبرنگی و هندسی مناسب است؛ از این می توان آن را با مبلمان و دیگر وسایل اتاق خواب و پذیرایی ست کرد. قیمت این کاغذ دیواری با توجه به جنس و طرح و رنگی که دارد متفاوت است؛ همچنین مهم ترین فاکتور تعیین قیمت کاغذ دیواری طرح پتینه میزان کیفیت آن است.

    مطلب پیشنهادی : کاغذ دیواری گلدار

    جمع بندی

    یکی از مدرن ترین و پرطرفدارترین نوع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری طرح پتینه است که در طرح و رنگ های مختلفی تولید شده و وارد بازار می شود. روی این کاغذ دیواری طرح های قدیمی و کهنه پیاده سازی شده است به همین علت فضایی که این کاغذ دیواری در آن نصب می شود حال و هوایی کلاسیک به خود می‌گیرد.


    نظر شما چیست؟

    خوشحال می شویم نظر شمارا نسبت به این مقاله بدانیم،برایمان بنویسید

R
E
L
A
T
E
D
P
R
O
D
U
C
T
S

مقاله مرتبط با این مقاله وجود ندارد

از من بپرس