V
I
E
W
A
R
T
I
C
L
E
S

کفپوش ضد آب

  • آنچه در این مقاله خواهید خواند

    از کفپوش ضد آب برای محیط هایی که رطوبت و آب در آن جا وجود دارد استفاده می شود؛ البته این کفپوش ها را در هر جایی می توان نصب کرد. در ساختار ان گونه کفپوش ها موادی به کار رفته که مانع نفوذ آب و سایر مایعات شده و در صورت تماس با آب خراب نمی شوند. همچنین کفپوش ضد آب را در محیط های عمومی نظیر رستوران ها می توان استفاده کرد. در این مقاله شما را با انواع کفپوش ضد آب آشنا می کنیم.شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر انواع کفپوش با ما همراه باشید.

    کفپوش ضد آب و انواع آن

    انواع مختلفی کفپوش با نام های متفاوت و در طرح های متنوع تولید می شوند. در حال حاضر کفپوش های ضد آب طرح چوب از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ زیرا قیمت این نوع کفپوش ها در مقایسه با پارکت و لمینت ارزان تر بوده و خاصیت ضد آب دارند. انواع کفپوش های ضد آب به شرح زیر هستند:

    1.کفپوش ضد آب ال وی تی

    ماده تشکیل دهنده ساختار این نوع کفپوش از وینیل است و یک کفپوش مصنوعی به شمار می رود؛ از این رو در رنگ های زیادی تولید می شود. از این مدل کفپوش می توان هم در کف و هم در دیوار نصب کرد و قابل استفاده در ادارات، منازل مسکونی، کارخانه ها است. این امر در برابر کفپوش های چوبی، سرامیکی و یا سنگ های طبیعی که از تنوع رنگ زیاد برخوردار نیستند یک مزیت محسوب می شود. از کفپوش ضد آب ال وی تی می توان در محیط های با دکوراسیون دارای طرح و رنگ مختلف استفاده کرد.

    2.کفپوش ضد آب پی وی سی

    کفپوش مدل پی وی سی از پلاستیک فشرده ساخته شده که از این لحاظ تولید آن صرفه اقتصادی بسیاری دارد. این کفپوش ضد آب مقاومت کاملی در برابر رطوبت و نفوذ آب داشته برای استفاده در آشپزخانه مناسب است؛ ولی کفپوش پی وی سی برای حمام که رطوبت مداوم است قابل استفاده نیست به این دلیل که امکان نفوذ آب به چسب های زیر کفپوش و خرابی آن ها وجود دارد. این کفپوش نسبت به پارکت لمینت مقاومت کمتری دارد از این رو برای استفاده در محیط های اداری و تجاری شلوغ مناسب نمی باشد.برای کسب اطلاعات بیشترکفپوش واینل با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    3.کفپوش ضد آب میکروسمنت

    متریال میکروسمنت به تازگی وارد صنعت دکوراسیون داخلی و بازار کشور شده و به دلیل داشتن خواص ضد آب، آنتی باکتریال، ضد خش و ضد جرم توانسته جایگاه خوبی در نزد مصرف کنندگان به دست آورد. کفپوش ضد آب میکروسمنت با هر محیطی سازگار بوده و قابل شستشو با هر مواد شوینده ای است. در سرویس بهداشتی و حمام، فضاهای درمانی که باید چندین مرتبه در روز شستشو داده شوند و مکان هایی که پیوسته مرطوب هستند می توان از این نوع کفپوش استفاده کرد.

    4.کفپوش ضد آب لمینت

    کفپوش ضد آب لمینت از اچ دی اف ساخته شده که خورده هایی از چوب به شکل پرس شده روی هم وجود دارد و در نهایت روکشی با طرح چوب روی آن قرار می گیرد. این متریال همانند یک فرش می تواند فضای منزل را متحول کند. کفپوش لمینت در طرح های همراه با قرنیز، گرده و میانه، نبشی های ثابت و تاشو تولید شود؛ همچنین این کفپوش ضد آب همراه با قرنیزها در ابعاد مختلف، فوم سایلنت در بخش های متعدد و در هم رنگ بندی بسیار زیبا در بازار وجود دارد.

    5.کفپوش ضد آب اپوکسی

    کفپوش اپوکسی از لایه های مختلف اپوکسی و واکنش شیمیایی دو ماده رزین اپوکساید و پلی آمین و در ضخامت های حداقل دو میلی متر تولید می شود. در ساخت متریال کفپوش اپوکسی، رزین اپوکسی با ضخامت ۰/۵ الی ۵ میلی متر و بیشتر با فام دلخواه و سطحی شیشه ای به کار می رود. این کفپوش ضد آب دارای خواص متعددی از جمله مقاومت شیمیایی بالا به حلال ها، اسیدها، بازها و نمک ها دارد، عدم جرم پذیری، خاصیت ضد باکتری، طول عمر بالا، سرعت بالای اجرای نصب، تنوع رنگ و طرح، عایق آب ، تمیز شوندگی آسان، مقاومت مکانیکی و عدم ترک خوردگی است.برای آگاهی از قیمت چسب کفپوش با ما همراه باشید.

    از اپوکسی در ساخت کفپوش های ساختمانی مختلف نیز استفاده می شود؛ همچنین علاوه بر جنبه تزئینی آن نقش مهمی در رعایت بهداشت و نظافت نیز دارد. کفپوش ضد آب اپوکسی به دلیل داشتن سطحی صاف و صیلقی و کمترین منفذ می تواند کف سازی یکنواخت را در محل استفاده ایجاد کند. انواع مختلفی کفپوش اپوکسی با کاربردهای مختلف تولید می شود.

    بهترین محل نصب کفپوش ضد آب 

    کفپوش های ضد آب در مدل ها و طرح های متنوعی تولید می شوند که برای هر قسمت از منزل می توان طذح دلخواه و جنس متفاوتی را استفاده کرد. کفپوش ها را می توان در هر محلی نصب کرد؛ البته بیشترین کاربرد کفپوش ضد آب در مکان های زیر هست:

    1.کفپوش ضد آب در آشپزخانه

    خانم های خانه دار بیشترین دغدغه را در مورد انتخاب کفپوش ضد آب آشپزخانه دارند. مسئله دیگر بحث زیبایی و جلوه ظاهری کفپوش است که بتواند مکانی که کفپوش نصب می شود را زیبا نشان دهد. کفپوش های معمولی برای آشپزخانه ها مناسب نیستند؛ زیرا کفپوش مورد استفاده در آشپزخانه باید به نفوذ آب مقاوم باشد. کفپوش ضد آب وینیل آب، مایعات و رطوبت را به خود جذب نمی کند و می تواند پوشش مناسبی برای آشپزخانه ها باشد.

    2. کفپوش ضد آب در سرویس بهداشتی

    مکان هایی از منزل مثل حمام و سرویس بهداشتی که به طور مستقیم با آب در تماس هستند نیاز به کفپوشی کاملا ضد آب دارند. برای این مکان ها در منزل می توان از انواع کفپوش ضد آب اپوکسی، پی وی سی، لمینت ضد آب، انواع کاشی و سرامیک و حتی موکت ضد آب برای فضای داخل روشویی استفاده کرد.

    کفپوش ضد آب علاوه بر اینکه در برابر نفوذ و جذب آب مقاوم است، می تواند مانع کپک زدگی، قارچ زدگی و پوسیدگی شود. کفپوش های مدل های جدید طرح چوب دارند و زیبایی خاصی را به فضا می دهند البته جنس این کفپوش ها چوب نبوده و از مواد پلیمری ساخته شده اند.برای خرید کفپوش اداری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    از دیگر مکان هایی که می توان در آن ها از کفپوش ضد آب استفاده کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    کفپوش ضد آب تراس و بالکن خانه

    روف گاردن و طراحی بام خانه

    کفپوش ضد آب حیاط

    کفپوش ضد آب برای استخر

    جمع بندی

    کفپوش های ضد آب به دلیل اینکه از متریال ضد آب ساخته می شوند ویژگی های منحصربفردی داشته و در مکان های مختلف قابل استفاده هستند. انواع کفپوش ضد آب مانند اپوکسی، پی وی سی، ال وی تی در طرح ها و رنگ های متنوع ساخته می شوند که علاوه بر خاصیت مقاومت در برابر نفوذ آب می توانند زیبایی بی نظیری را به فضای منزل یا ساختمان بدهند.



    نظر شما چیست؟

    خوشحال می شویم نظر شمارا نسبت به این مقاله بدانیم،برایمان بنویسید

R
E
L
A
T
E
D
P
R
O
D
U
C
T
S
از من بپرس