V
I
E
W
A
R
T
I
C
L
E
S

پارکت ضد آب

  • آنچه در این مقاله خواهید خواند

    یکی از نکاتی که هنگام خرید و انتخاب کف‌پوش برای منزل باید به آن توجه کنید این است که کف‌پوشی انتخابی شما در برابر آب مقاوم است یا خیر؟ البته نکات دیگری هم وجود دارد که هنگام خرید کف‌پوش باید به آن‌ها توجه کنید به‌عنوان‌مثال میزان تردد و مکان استفاده از کف‌پوش ها اما اصلی ترین مورد این است که ممکن است کف اتاق به هر دلیلی در معرض رطوبت و آب قرار بگیرد، بنابراین بهتر است از پارکت ضد آب برای کف‌پوش کردن منازل آشپزخانه و یا سایر قسمت‌های دیگر خانه استفاده کنید. در ادامه بیشتر درباره مفهوم پارکت مقاوم در برابر آب و ویژگی های آن صحبت می کنیم با ما همراه باشید.شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشترپارکت با کیفیت با ما همراه باشید.


    پارکت ضد آب چیست؟

    پارکت ها یا کف‌پوش ها انواع مختلفی دارند اما بهترین پارکت ضد آب می تواند در بین یکی از انواع پارکت های چوبی، پارکت وینیل، پارکت لمینت یا مهندسی‌شده باشد. در این بخش از مقاله به این سؤال پاسخ می دهیم که پارکت لمینت ضد آب چیست.

    پارکت های چوبی، پارکت وینیل و همینطور پارکت های چوبی مهندسی شده می توانند در رده پارکت های مقاوم در برابر آب قرار بگیرند، اما مقاومت هر یک از این نمونه ها در برابر آب متفاوت است.

    پارکت های چوبی نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند، چرا که با جذب رطوبت ممکن است متورم شده و از لحاظ ظاهری شکل اولیه خود را از دست بدهند.

    یکی دیگر از نمونه های پارکت کف‌پوش های وینیل هستند. این کف‌پوش ها به دلیل اینکه بدون استفاده از چسب نصب می‌شوند، کمتر در برابر رطوبت قرار می گیرند.

    یکی از بهترین نمونه های پارکت، پارکت های مهندسی شده هستند. این پارکت ها همان کف‌پوش های چوبی هستند که با انجام کارهای مهندسی به پارکت مقاوم در برابر آب تبدیل شده اند و با نام پارکت لمینت در بازار موجود هستند؛ بنابراین بهترین پارکت ضد آب همان پارکت های لمینت هستند که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و قیمت آن ها نیز مقرون به صرفه است. پارکت لمینت از قرار گرفتن چند لایه روی هم تشکیل می شود و به طور کلی این پارکت ها دارای ۴ لایه هستند به همین خاطر مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت دارند و کاملاً قابل شستشو می باشند.برای خرید پارکت لمینت با ما همراه باشید.


    بهترین پارکت ضد آب

    بهترین پارکت ضد آب پارکت های لمینت هستند که از چهار لایه اصلی تشکیل می شوند.

    اولین لایه پارکت لمینت لایه پوشاننده یا همان لایه محافظ سطح لمینت است که از نفوذ آب به قسمت های زیرین جلوگیری می کند.

    لایه دیگر از لایه های پارکت لمینت لایه اچ دی اف (HDF) می باشد که از فیبر بسیار فشرده تشکیل شده، نقش این لایه فیبری فشرده برای بهینه سازی MDF است که باعث می شود مقاومت آن در برابر حرارت، فشار، نفوذ حشرات ضربه و رطوبت افزایش پیدا کند در واقع نوع لایه HDF پارکت لمینت باعث می‌شود تا جنس کف‌پوش شما مرغوب یا تقلبی باشد.

    لایه بعدی پارکت لایه بالنس لمینت می باشد. این لایه هم در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. همچنین اصلی ترین وظیفه آن مقاومت در برابر عبور صدا از است و از رسیدن رطوبت به سطح زمین جلوگیری می کند.

    پس از بررسی لایه های مختلف بهترین پارکت ضد آب متوجه شدیم که پارکت از چندین لایه تشکیل شده اند. به همین خاطر مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت دارند بنابراین هنگام خرید پارکت علاوه بر قیمت پارکت باید به جنس آن و لایه های تشکیل دهنده پارکت نیز توجه داشته باشید.برای کسب اطلاعات بیشترهزینه پارکت کف با کارشناسان ما تماس بگیرید.


    نحوه تشخیص پارکت ضد آب

    با استفاده از سه روش ساده امکان تشخیص بهترین پارکت ضد آب وجود دارد. در این قسمت با بررسی این سه روش به شما کمک می کنیم تا بتوانید تشخیص دهید که آیا واقعاً پارکتی که قصد خرید آن را دارید ضد آب است یا خیر؟

    روی سطح پارکت را خراش دهید.

    برای تشخیص پارکت لمینت می توانید به آرامی ناخن خود را روی تایل های پارکت لمینت ضد آب بکشید. در صورتی که این کار را انجام دهید یک ماده چرب زیر ناخن شما جمع می شود که به راحتی از بین نمی رود و حتی با شستشوی معمولی تمیز نمی شود. اگر مواد پوشاننده این تایل ها جزء مواد بی کیفیت باشند و با استفاده از این مواد بی کیفیت پارکت ها را ضد آب کرده باشند، به راحتی تمیز می شوند و با یک شستشوی ساده با آب از زیر ناخن پاک می شوند.

    البته لازم به ذکر است که استفاده از وسایل نوک تیز مانند چاقو برای خش دادن سطح پارکت کار درستی نیست. چرا که ممکن است باعث آسیب‌دیدگی آن ها بشود. تنها هدف ما از انجام این کار این است که نوع موم روی پارکت را امتحان کنیم، ببینیم کیفیت مناسبی دارد یا خیر؟

    پارکت را جلوی نور خورشید یا در معرض دمای ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

    یک روش دیگر برای تشخیص بهترین پارکت ضد آب و اصلی بودن آن این است که پارکت را جلوی نور مستقیم خورشید یا در دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و یک تا دو روز صبر کنید. اگر مشاهده هرگونه تغییر رنگ یا تغییر حالت در پارکت شدید، باید بدانید که این نوع از پارکت ها مقاومت خوبی در برابر رطوبت و آب ندارند و غیر استاندارد هستند، اما اگر تغییر رنگ یا تغییر ظاهری در تایل های پارکت مشاهده نکردید، می توانید مطمئن باشید که این نمونه بهترین پارکت ضد آب لمینت است.

    پارکت را داخل آب فرو کنید.

    برای تشخیص اینکه پارکت استاندارد است یا نه می توانید یک تایل پارکت را داخل ظرف آبی فرو کنید و سریع از آب خارج کنید. اگر مشاهده کردید که قطرات آب روی قیمت پارکت مانند قطره های چربی باقی مانده اند می توانید مطمئن باشید که این پارکت در برابر آب مقاوم است. حتی می توانید این تایل ها را به مدت ۲۴ ساعت داخل آب قرار بدهید و بعد از خشک شدن کامل دوباره آن را داخل آب بزنید و باز قطره های آب موجود روی آن توجه کنید. به این شیوه می توانید بهترین پارکت ضد آب را تشخیص بدهید.

    شرکت میهن نیکو آتور شمارا در مطالعه نصب پارکت همراهی میکند.

    کلام پایانی

    در این مقاله با بررسی ویژگی های بهترین پارکت و نحوه تشخیص ضد آب بودن این پارکت ها در خدمت شما بودیم. حالا دیگر هنگام خرید پارکت می توانید از بین نمونه های موجود بهترین پارکت ضد آب را انتخاب کنید و مطمئن باشید که واقعاً در برابر آب و رطوبت مقاومت دارند یا از نوع پارکت های غیر استاندارد هستند.



    نظر شما چیست؟

    خوشحال می شویم نظر شمارا نسبت به این مقاله بدانیم،برایمان بنویسید

R
E
L
A
T
E
D
P
R
O
D
U
C
T
S
از من بپرس